tirsdag den 7. januar 2014

Den dumme opvask

Kender i det med, at man har alt for meget opvask stående, men man har ikke overskud til, at tage den ? Det kender jeg ihvertfald alt for godt. Jeg har sågar smidt gryder eller sigte ud fordi jeg ikke orkede at vaske det op. Jeg har øvet mig rigtig længe i, hvad jeg skulle gøre for at komme af med dette hverdags problem. Det er virkelig frustrerende at have det stående. Det ser forfærdeligt ud når man har gæster - hvis det ikke er blevet skyllet ordentligt af lugter det i køkkenet (og hvis man mangler døren til stuen fra køkkenet som jeg) så lugter det også i stuen.

Dertil hjælper det slet ikke på min tilstand, da jeg havde til vane at kigge på min opvask og se mig selv som en fiasko for "opvasken er sådan en lille opgave" - "det er bare at få det gjort". Det første jeg gjorde var, at erkende, at der bare ikke er noget som hedder små opgaver når man har det som jeg har det. I starten gik jeg og "sagde det højt til mig selv" fordi jeg ikke selv troede på det, men senere kom jeg til faktisk at forstå det og føle det var sandt. Jeg accepterede heri også min tilstand og min sygdom - og mig selv, ved at møde mit energi niveau hvor det var og sørge for at forstå, at det faktisk er helt okay for med eller uden sygdomme - så er der så mange andre ting som gør os forskellige OG ens.

Da dette var kommet til mig (og hjalp mig på rigtig mange andre områder), begyndte jeg at indfører "positiv tænkning" til mit liv - og det er dette der faktisk er hele humlen til der er kommet lykke i mit liv generelt.  :) Jeg begyndte at sige "dag vasker jeg 10 glas op inden dagen er slut" - ja en "lille opgave", men også en sucess oplevelse til min hverdag, og det gjorde mig glad at få det gjort. denne process har jeg overført til mange ting og min lejlighed begynder faktisk at være rigtig fin og ren igen.

Prøv det af! I skal ikke tage det hele på engang, men stil jer selv opgaver som i uden tvivl kan løse og vær en vinder hver eneste dag !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar